خبرهای داغ:
فرماندار کبودراهنگ خبر داد

تخصیص یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان برای مرمت بازار قدیم شهر کبودراهنگ  

همدان-فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: مبلغ یک میلیارد و ۳۸۰میلیون تومان برای مرمت و بازسازی بازار قدیم شهر کبودراهنگ در کمیته برنامه‌ریزی اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۹۴۶۷۶۸۷
|
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسلم غلامی در جلسه کمیته میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری حمایت می‌کند، اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ از قابلیت‌های زیادی در حوزه گردشگری برخوردار است و سرمایه‌گذاری در این بخش، زمینه اشتغال جوانان منطقه را فراهم می‌کند.

وی افزود: شناسایی ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری و مراقبت و نگهداری اماکن و موقعیت‌های گردشگری از طریق دستگاه متولی باید در دستور کار اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قرار گیرد.

فرماندار کبودراهنگ گفت: مبلغ یک میلیارد و ۳۸۰میلیون تومان برای مرمت و بازسازی بازار قدیم شهر کبودراهنگ در کمیته برنامه‌ریزی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اوقافی بودن بیشتر مغازه‌های بازار قدیمی، از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خواست در خصوص مرمت و بازسازی بازار قدیمی کبودراهنگ که قدمت بالایی دارد، مساعدت لازم را در این زمینه  انجام دهد.

غلامی گفت: در مرکز شهر مکان گردشگری وجود ندارد و باید با مرمت و بازسازی مکان‌های قدیمی و ایجاد موزه مردم شناسی مکان‌های گردشگری برای بازدید مسافران و گردشگران ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در تالاب شیرین سو و روستای گردشگری اکنلو و روستاهای صنعتی ویان و کردآباد بخش گردشگری و بوم‌گردی باید ایجاد شود که با سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اشتغالزایی پایدار ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات